2013. január 10., csütörtök

Hagyod magadat átverni?

A nagy karácsonyi hajtásban több olyan dolog is megragadta a figyelmemet, amikről karácsony lévén nem nagyon akartam írni. Meghát elég sok is volt a negatív hangulatból, így még egy negatívkodás nem hiányzott.
Most sem negatívkodni szeretnék, csak felhívni a figyelmet arra, hogy csúsztatnak és becsapnak, ha hagyod magad.
Mi is verte ki nálam a biztosítékot?
Hát, a leginkább az a reklám, amiben két gyerek gitározik egy gitáron az utcán (Szitál, a hó és minden hóvirág...), majd azt felveszi valaki telefonon videóra és megosztja, majd valaki olvassa - már valamilyen weboldalba beillesztve, körülfolyatva szöveggel -, aztán egy anyuka letölti magának csengőhangnak és végül ahogy megy ki az utcára, a két gyerek még mindig ott gitározik.
Mi is a bajom ezzel a reklámmal?
Nos, egy mobilszolgáltató reklámja ez, amelyben az okostelefonozás és a mobilinternet előnyeit kívánják hangsúlyozni.
Csak sajnos ROSSZUL!
Vegyük sorra!
1. Ha az ember a mobiltelefonjával felvesz egy ilyen attrakciót, mégpedig olyan távolságból, ahogy a reklámban, akkor egyrészt nagyon nem fog látszani belőle semmi és a mobiltelefonok nagy részével a hangból semmi nem érthető, a maradékukkal meg valami szánalmas, zajokkal teli felvétel lesz csupán...
2. Ha felveszel egy ilyen videót, mégpedig olyan minőségben, ami már élvezhető, akkor azt mobilinterneten nem tudod feltölteni. Vagy egyáltalán nem, mert a telefonod eleve nem engedi, csak a wifiről - a klip meg ugyebár azt súgja, hogy majd már onnan az utcáról, mobilnetről felcsúszik -, vagy ha meghekkeled a telefonodat, akkor e nevezett mobilszolgáltató internetjén keresztül az egyperces videócska FÉL NAP ALATT kúszik fel, ha felkúszik egyáltalán. Mert inkább megszakad a felénél és kezdheted előről.
3. Ha sikerül is feltölteni, akkor ahhoz, hogy egy ilyen felvételt egy weboldalba a reklámban bemutatott módon beágyazz, azon bizony jó pár percet kell dolgoznod, mégpedig PC-n. Mert a mobiltelefonokon futó jelenlegi szövegszerkesztő, vagy blogger alkalmazások NEM alkalmasak ilyesmire. Azaz a videódat így beágyazni és szöveggel körbefolyatni nem fogod, csak számítógépről. Ha tehát mobiltelefonról blogolsz így, annak nem ilyen szép eredménye lesz, hanem valami szánalmas szutyok. Tudom, próbáltam. Nemhogy videót, de KÉPET nem lehet normálisan beilleszteni. Ez van, jelenleg itt tartunk.
4. Hogy anya letöltse csengőhangnak, ahhoz anyának kicsit értenie kell(-ene) a nethez. Ugyanis ha mondjuk valamelyik videómegosztóra töltöd fel, akkor onnan a hangot ki kell grabbelni, konvertálni kell a telefon számára értelmezhető formátumba (mondjuk MP3-ba), majd rá kell tölteni a telefonra. A lényeg tehát, hogy a reklámban bemutatott módon NEM fogja csengőhangnak használni. Arról nem beszélve, hogy anyának is kellene ehhez egy arra alkalmas telefon, anyának pedig kisebb gondja is nagyobb annál, hogy ezekben a vérzivataros időkben okostelefonozzon. Megveheted neki a telefont, de utálni fogja, legalábbis az esetek 99%-ában. Ennyi.
 
Miért idegesítő mindez?
 
Számomra csupáncsak azért, mert az okostelefonozás és a mobilinternetezés NAGYON JÓ DOLOG és semmi szükség nincs arra, hogy HAZUDJANAK róla. Ha simán bemutatják azt, amire TÉNYLEG alkalmas, azzal is vonzóvá lehet tenni. Ahogyan számos ismerősöm szánta rá magát az okostelefon vásárlására és a mobilinternet előfizetésére, úgy bárki, akinek BECSÜLETESEN megmutatják, mennyivel lesz jobb az ő élete ezektől, simán rá fogja magát szánni.
Aki viszont a kitárgyalt reklám alapján vásárol okostelefont és fizet elő mobilinternetre, az CSALÓDNI FOG.
Mert amit a reklám mutat, az NEM IGAZ. Pofátlan ferdítés, ami pedig a hazugság egyik formája.
De ugyebár azt tudjuk, hogy a reklámok hazudnak...

1 megjegyzés:

  1. Életérzés és utópia, ez ma a reklám. Nem a terméket reklámozza, hanem a hangulatot, hogy kedved legyen venni, mi több vágyjál rá!
    Nem hiszem, hogy van ember ebben az országban, aki ne tudná mi van a Vámház krt. 9-ben. Az egy egyszerű termékreklám, amire még sokáig emléxünk, mint a MÜSzI-re is. Ez pedig egy gyorsan ható és holnaputánra feledésbemerülő ám sokak figyelmét felkeltő hirdetés. A marketing szakma ilyen. És ne feledd, hogy 10-20 másodpercben nem tudnál okosan bemutatni egy okos-telefont! ;-)

    VálaszTörlés