2011. december 11., vasárnap

A nagy megosztás átverés

Már régóta látom a tévében, ahogyan egy szerencsétlen kiscsaj a koncerten a telefonját feltartja és a másik oldalon a mikulásjelmezes barátja meg élvezi a zenét. A duma közben valami ilyesmi: oszd meg az élményeidet az új... és ezután egy fatengelyes, böszmetelefon neve következik.
Mi a bajom ezzel (azonkívül, hogy hazudnak)?
1. A koncerten feltartott telefon a nagy hangerő miatt leszabályoz, a mikrofonja NEM alkalmas arra, hogy a koncert élményéből BÁRMIT is átadjon. A túloldalon aki hallgatja, az csak egy borzalmas valamit fog hallani, amit zenének nem lehet nevezni és NEM képez élményt. Röviden: ilyet csinálni balfékség. De nem ez a legnagyobb bajom.
2. A nagyobb bajom az, hogy ez NEM MEGOSZTÁS!!! Ez a reklám tipikusan az a fajta, amikor csúsztatnak. Azt sugalmazzák, hogy egy 10.000,- forintos fostalicska készülékkel is lehet élményeket megosztani. Felhasználják a megosztás szót, ami manapság divatos és arra alkalmas készülékkel tényleg élményt tud nyújtani azoknak is, akik éppen nincsenek ott az eseményen.
ARRA ALKALMAS KÉSZÜLÉKKEL!
A reklámban bemutatott szarok NEM ALKALMASAK a megosztásra. A reklám készítője hazudik amikor azt sugalmazza a hozzá nem értőknek, hogy ha megveszik az általa reklámozott szart, akkor majd ők is csatlakozhatnak ahhoz a közösséghez, amelynek tagjai megosztják egymással az élményeiket. Mindezt úgy, hogy fogja a retves böszmefonját, aztán feltartja a koncerten...
A megosztás NEM EZ!
A megosztás arról szól, hogy az elményt élvezhető minőségben, arra alkalmas eszközök segítségével, de főként egyszerre TÖBB embernek tesszük elérhetővé.
Ilyen alkalmas eszköz persze lehet egy olyan telefon, amelyen valamely megosztásra képes alkalmazás (szoftver) futtatható. Legyen ez Twitter, Facebook, Google+, de sorolhatnám estig...
Tehát miről is van itt szó?
Arról, hogy van egy divatos szó, a megosztás. Ezt fogja a reklámszekember és ráhúzza egy olyan telefonra, ami nem  tud megosztani semmit (itt hazudik).
A hozzá nem értő, de nyíltszívű, érdeklődő fiatal-középkorú-öreg meg ráharap, gyorsan felírja egy cetlire a telefon típusát, bemegy a mobilszolgáltatóhoz, megveszi azt a fost, amit a reklámban mutatnak, hazamegy és próbálná használni. És akkor döbben rá, hogy átverték, mert a készülék NEM alkalmas arra, amit a reklámban mutogatnak.
Még azt is el tudom képzelni, hogy erre az ismerősök döbbentik rá, amikor nagy büszkén meséli, hogy vett egy megosztásra alkalmas telefont.
Amit ez a reklám mutat, az esetleg menő lehetett még 1995-ben, amikor a mobiltelefonról úgy osztottál meg élményt valakivel, hogy felhívtad és elmondtad, hogy hol vagy éppen és mit is csinálsz. És ennek ő örült. (Ne érts félre: ha felhívsz és elújságolsz nekem valamit, annak én örülök, de ez nem megosztás...)
MA KÉTEZERTIZENEGY VÉGE VAN, MINNYÁ KÉTEZERTIZENKETTŐ!
Ma, aki megosztásról beszél, az olyasmikre gondol, hogy:
fényképek AZONNALI megmutatása,
videók AZONNALI feltöltése,
ONLINE (valós idejű) videóközvetítés.
Esetleg szöveges tartalmak továbbadása azoknak, akikről azt gondolod, hogy talán érdekelné őket.
EZ a megosztás!
Úgyhogy legyetek kedvesek és szóljatok, ha 10.000,- forintért olyan telefont találtok, amelyen ezek lehetségesek, mert érdekelne... ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése